01 iulie 2008

Capstan si Erinmore virginia flake


Duminica trecuta am fumat alaturi de Catalin Vlad ( unun dintre greii fumatorilor de pipa din Constanta) Capstan (cel cu cutie bleoadus de Ilie Gherasim din Spania…..multumim master Ilie). Am ales din setul de Kaywoodie matched grain pipa cu nr 11, o forma clasica de pipa pe care pipierul american a dotat-o cu un condensator pe filet care are in capat o sfera metalica cu 4 perforatii care reuseste sa isi faca treaba de minune. Prima data am fumat Capstan dupa care am testat si 2 flake de Erinmore. Capstanul din cutia bleo este mai usor decat cel din cutia galbena, un tutun numai din virginia, virginia bine lucrata, mai ales ca nu orice tobaconist face flake-uri. O virginia placuta, usoara dar cu corp, nu asa cum era Mac Baren Navy Flake acum un an. Desi Navy Flake are o reteta noua surprinzator de buna, nu pote tine piept nici lui Erinmore si nici pe departe lui Capstan.

Va spuneam despre Capstan care era desfacut de 3 zile si mai eliminase diun umezeala caracteristica taieturii flake. Am frecat tutunul si l-am desfacut in firisoare mici. Am indesat pipa lejer pentru ca fiind tutun de flake, e mai tare si mai umed decat readdy rubbed sau loose cut si m-am lasat prada virginiei acompaniat fiind de un ceai verde din care am scos felia de lamaie oferita cu binevointa de Geta, ospatara de la Montana care a venit zambitoare ca deobicei cu cana de ceai aburind in mana, ca o mama grijulie careia parca i-ar fi parut rau ca un tutun bun sa ramana neudat d eun ceai pe cinste. Stiind ca ador dulcele, a avut pregatite pe marginea farfurioarei si cele 2 plicuri de zahar.

Ce sa va spun….desi nici una din pipele din setul Kaywoodie nu este formata chiar daca sunt din perioada interbelica, aroma si gustul m-au surprins, un gust bine echilibrat, postgust deasemenea, o evolutie a aromelor liniara, fara surprize neplacute spre sfarsitul pipei, surprize pe care le am deobicei datorita tehnicii mele de fumat cam alerta. Ei bine, Capstan desi fumat “la foale” asa cum fac eu, fiind un pofticios cand vine pofta de virginia, nu a devenit amar, nu a lasat umezeala, pur si simplu a avut o evolutie ca a unui gentleman in timpul unui duel. Fara surprize, corect si stilat pana la ultima rasuflare.

Asa e Capstan din cutia bleo…..nu ai halena dupa ce il fumezi, nu te ustura limba desi poate fumezi la fel ca mine, nu simti pic de umezeala in gura desi pipa este neformata. Meritul pipei a fost doar acela ca nu avea arome ramase de la alte reprize de fumat, fiind prin excelenta una dintre cele mai neutre pipe pe care le am Singura umezeala pe care o aveam in cavitatea bucala era de la glandele salivare care erau imbiate de tutun.

Am incercat apoi din cealalta pipa Kaywoodie, model 86b, un tutun oferit de marinimosul Catalin Vlad, Erinmore Flake. Incapatanat si poate nevrand sa imi placa mai mult decat Capstanul, am mirosit neincrezator cutia desi toate parerile care imi ajunsesera la ureche despre Erinmore au fost pozitive. To un flakje de virginia dar care avea in cutie un miros parfumat, asa cum numai virginiile bune au. Am pus 2 flake-uri intregi in pipa fara sa le frec si din aceasta cauza sesiunea de fumat a fost mai dificila. Un tutun nu doar bun ci foarte bun pe care promit sa il incerc si sa revin cu pareri. La fel o cenusa gri si un postgust tipic de virginia. A lasat ceva umezeala din cauza ca nu am desfacut tutunul inainte de a-l incarca in pipa. Iata cum doua tutunuri care ne par comune, Capstan si Erinmore, ne pot rezerva placeri nebanuite. Un sfat daca imi permiteti:

Nu ratati niciodata sa incercati un tutun nou. Fiti deschisi si fumati-l chiar daca ati auzit numai review-uri proaste despre el. Chiar daca un tutun avea doar o stea sau doua pe tobaccoreviews.com, l-am incercat. Asa am ajuns sa depasesc 200 de tutunuri din care doar 10-11 blenduri m-au impresionat cu adevarat. Printre blenduri ca : Davidoff Scottish Mixture, Fribourg&Treyer Cut virginia plug, Night Cap, Dunhill 965, Kentucky Bird si altele, se regasesc si Capstan si Erinmore. Tutunuri care desi nu au un arbore genealogic impresionant, un pedigree regal sau cine stie ce recomandare pompoasa ca Sunday’s Fantasy recomandat pe Pipe Club of London, Capstan si Erinmore sunt doua tutunuri cu branduri cinstite care fac mult mai mult decat costa, care ofera mai mult decat virginii celbre dar pe care snobii le fumeaza doar pentru ca au nume sonore. Dupa cum spunea V.I.Lenin, parafrazandu-l:” Incercati, incercati, incercati” Si aici ma refer la tutunurile nefumate.

Niciun comentariu: