25 martie 2011

Filtre pt pipa de la Brigham


Incepand din 1937, Roy şi Herb Brigham au căutat o modalitate de a elimina usturimea limbii (tongue bytes), ajungând la concluzia aceasta nu este cauzată de căldură ci de acizii si gudronul din fumul in sine, au căutat descopere materialul perfect pentru un tiraj bun, discret si eficient. După experimente indelungate au descoperit două materiale ideale - bambus şi, mult mai disponibilul lemn de artar. Acest filtru nu foloseste adezivi si poate fi traversat de o perie de curatat mustiucul si tunelul de fum.

Filtrul poate fi utilizat de aproximativ 20-30 de ori. Culoarea maro a fltrului indică faptul că este timpul său să-l inlocuim. Aceste filtre, spune producatorul, pot fi curatate, uscate si reutilizate.
De ce nu am face acelasi lucru cu filtrele de balsa? Eu nu am incercat sa le refolosesc dar cunosc pipari care le usuca si le reutilizeaza.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Eu cred ca filtrele de balsa nu prea se preteaza la multe refolosiri deoarece sunt mult prea poroase, aproape ca un burete. Babusul si artarul sunt mai dure si mai putin poroase, de aceea pot fi curatate, spalate si uscate.
Eu am incercat sa spal (doar cu apa), sa usuc si sa refolosesc filtrele de balsa insa nu am fost convins de rezultate.

Stefan Dinescu-Craciun spunea...

Salut. Eu nu am vazut pana acum filtre de bambus sau artar pt pipa. Tocmai ideea de porozitate face balsa sa absoarba mai mult gudron si mai multa umiditate.
Te asteptam la club. Joia de la ora 19:00 la Friends la nga Sala Sporturilor. Vom fi vizitati de curand si de emisiunea Hobbyceiuri de pe TVR2.

Anonim spunea...

Nici eu nu am vazut, dar as fi curios.